söndag 13 november 2011

Blogg uppdatering, tjejmys, tjejkväll och farsdag!

Ikväll så har jag uppdaterat bloggen och jag hoppas ni alla gillar den. Vet själv inte om jag vant mig än, men kommer nog att göra. Igår så var jag i Malmö med Ann i ett par timmar. Vi kolla på bröllopsklänningar åt mig, kolla affärer, käka burgare och annat mys. Massor med skitsnack hann vi också med och en runda i lilla Lund. En toppen träff var det och något vi redan sagt vi måste göra om :D Efter det så drog jag hem för att byta om och sen dra till Malmö igen för att åka till My på tjejkväll. Jag å Magda åkte samma tåg så vi kom dit samtidigt och där blev vi bjudna på en välkomstdrink som var riktigt god. (Bild finns nedan)


Efter det var det dags för mat och då fick vi ugnsbakad rotfrukt, bacon-lindad kyckling och någon god salladsgrej med chili i. Super gott var det i varje fall och till detta fick vi vin/cider. Efter maten blev vi bjudna på efterrätt "äppelkaka" eller som My's familj kallar den "Pia kaka", efter My's mamma. Super god kaka dock hann den bli lite bränd, men det gjorde inget för vi prata om så intressanta saker att vi helt glömde det.


Vi hade en underbar tjejkväll och runt 3 tiden så gick vi och la oss lagom trötta. My's sambo Maina kom hem efter vi lagt oss men jag märkte inget alls och det gjorde inte de andra heller direkt. Så snacka om att vi var trötta. Sen ringde min klocka kl 8 för att jag skulle komma upp och hinna med bussen till stationen 9.05. Magda skulle också med och vi hann utan problem. Hann till och med äta två rostade mackor utav ett bröd som My själv bakat. GOTT!!

När jag kom hem igen till Helsingborg och mina pojkar så fick Charlie öppna fars-dag presenter och han verkade mycket nöjd. Efter det stack vi hem till mina föräldrar för att fira fars-dag där. Där blev vi bjudna på kalkon och kroketter. Super gott!

Efter middagen och en del lek med Lucas så fick vi efterrätt i form av Choklad fondue! Frukter vi doppade var ananas, päron och banan. Banan var vad jag höll mig till för det tycker jag är godast. Chokladen vi hade var toblerone och det var super gott.



Efter detta fick vi te och pepparkakor som ett sista snack innan mamma och pappa körde hem oss till Hbg. Så denna helgen har varit riktigt bra och jag har verkligen haft mycket att hitta på. Idag har jag dock varit riktigt trött men ändå varit vaken så det har verkligen känts som en äkta söndag. Nu ikväll har vi bara kollat tv och jag har fixat min blogg och nu är det egentligen fråga Olle dokumentären, men då Lucas är vaken så tycker vi inte att han ska se på detta. Så det blir att lägga sig istället och det är väl lika bra eftersom jag är så trött.

Imorgon ska jag möta Andrine som jag skriver min uppsats med och vi ska intervjua tre pedagoger angående vår uppsats. Så jag hoppas det går bra och att vi får massor med svar som passar uppsatsen! Nä, nu blir det sängen. Ha de bra så hörs vi! Ciao Bella

1 kommentar:

  1. Jättefin bloggdesign :) passar ju bra nu till vintern. Så underbar helg!! Puss

    SvaraRadera