måndag 28 november 2011

Oväder ställer till problem!

Jaha, då har det varit en jävla storm hela dagen igår och hela natten!! Inte så roligt då detta ALLTID förstör för oss som behöver åka tåg. Det roliga med det är att de inte kan få tag på tillräckligt med bussar så de kan inte ersätta alla tåg. En kompis som skulle ta tåg vid 6 imorse fick sitt tåg framflyttat till kl 8 tex. Själv så står det för mitt tåg att sträckan mellan Klippan och Kristianstad inte går. Så frågan är om de då lyckats ersätta med buss iaf och att den faktiskt kommer i tid, för annars är jag ganska körd då vi kommer in en halvtimme innan vi börjar (om tåget hade gått vill säga). Så jag väntar med spänning och HOPPAS HOPPAS att mitt tåg ska gå när det väl är dags.

Varje år händer något i denna stil, om inte annat när det blir kallt. För de är det helt plötsligt nytt igen för tåget att det blir kallt när det är vinter å tågen blir försenade!! Så mitt förslag är helt enkelt att dem bygger tunnlar över ALLA tågspår!! Så slipper vi att saker och ting fastar på spåren och att det blir för kallt!! Det kan väl inte vara för svårt och det måste ju underlätta i längden!! Nåja, vi får se hur det går. NU ska jag iaf fräscha till mig och äta frukost!! Ha de bra så hörs vi. Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar