tisdag 17 april 2012

Mammas monster och tisdags bak!

Idag var det halvkaos på jobb, men det fanns goda stunder också. På eftermiddagen kom Charlie och lämna Lucas hos mig då han skulle på securitas möte kl 17 och jag inte hann hem innan dess. Så Lucas var med oss i ca en timme och det var skönt för det barn som var sist för han blev inte sist idag. När jag och Lucas kom hem iaf så blev det att baka muffins då jag fått hem min muffins maker!! Så en grön/blå smet blev det med kardemumma smak. Jag har även gjort en chokadfugdefrosting till Charlie som kommer att bli en överraskning för honom när han kommer hem från mötet.





Sen ville liten ha macka och det blev så klart en med leverpastej som han nästan själv bredde:

Däreftr skulle Lucas vara hjälpsam när jag fixa frostingen till C och lyckades istället förstöra min fina sockerskål jag fått av min mormor :( Inte kul alls och det var dessutom socker över allt. Nåja, fanns ju inget att göra åt mer än att städa undan och slänga tyvärr :/

Förutom detta så har dagen ändå varit rätt bra. Jag är lika trött som vanligt då jag varit uppe sen sex i morse då Lucas inte ville låta mig sova och jag har även gjort choklad muffins på förskolan idag då vi ska ha invigning av vår förskola imorgon, samt blåst lite ballonger då även det behövdes göras imorgon. Vi ska även göra tårtor imorgon morgon, men förhoppningsvis så slipper iaf jag göra så mycket på den delen då jag gjort annat. Dekorationerna kan bli mitt jobb, men vi får se.

Nä, nu inväntar vi Charlie och att han sak göra sina goda pannkakor innan det är dags för desperata hemmafruar och sen sängen :D
Ha de bra så hörs vi. Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar