fredag 13 april 2012

Bara jobb jobb och jobb!

På senaste har jag bara varit upptagen med att jobba. Jag har varit så trött när jag väl kommit hem att jag kunnat lägga mig direkt haha men tyvärr funkar ju inte det när man både har en lägenhet att ta hand om, mat att få i magen och liten att hålla koll på. Men jag har ändå lyckats få lite tid till sånt som är roligt! Igår tex så var jag ute på väla efter jobb och umgicks med "syster" Becca :P Det var super trevligt och jag fick snackat av mig om en massa tankar jag hade i huvudet. Det är bra med såna vänner som man kan prata med om ALLT! Och ibland behövs det också, när man tex tänker saker som man inte riktigt vet hur man ska hantera och varför man egentligen tänker så osv. Eller tjata av sig ang något. Nä, såna vänner är super bra och Becca är en av de alldeles bästa och mest speciella personer i mitt liv.

Sen träffa jag även Matilda tidigare i veckan och vi pratade också av oss till varandra och gick en runda i stan för att kolla lite och mest bara gå runt och umgås. Så det var också skönt. Känns inte som jag haft tid att träffa så mycket kompisar på senaste, men många av dem bor på andra orter också och då är det inte lika lätt att ses. Det är egentligen synd att man inte kan bo i samma stad som alla ens vänner, men det hade väl blivit lite trångt då. Idag på jobb har vi haft vår vaktmästare där hela morgonen. Han skulle sätta upp en del grejer på väggarna och fixa sånt som behövdes. När han väl var klar dock och vi började gå in med de få barn vi hade (4 barn och Charlottes dotter) så märkte man inte direkt någon skillnad med vad han hade gjort haha!! Så även om han gjort massa så var det lite för ögonen. Tråkigt när det blir så, men fint med det man la märke till.

Efter jobb idag stack jag och handlade och när jag kommit hem och varit hemma en stund så var jag så jäkla trött så jag la mig i soffan med L som kolla bamse och drack välling och somnade. När klockan sedan blev halv sex så väckte Charlie mig för då var han tvungen att dra till jobb och jag hade väl sovit i lite mer än en timme! Det behövdes kan jag säga, men jag är fortfarande trött. Det som är så dumt med att sova över en timme sådär på dagen. Men men kvällen innebär iaf film. Hade först tänkt göra äppelpaj också men nu blev det ändrat tills imorgon så att mannen också får lite paj som är varm!! Nä, nu kallas Lucas! Han har tydligen kissat och vill byta blöja och vad gör man inte som älskande mamma mer än går och bytar ;)

Detta naturliga godis blir det idag, gjort på naturliga färgämnen som är okej för mig att äta (färgämnes allergiker) och en bild på L med sin nya tåg del:

Ha de bra så hörs vi. Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar