tisdag 4 februari 2014

Naanbröd -snabbvariant!

Igår skulle jag äta rester av Chicken Tikka Masala och ville ha Naanbröd. Men då vi inte hade något hemma så kolla jag efter ett snabbt och lätt recept på nätet.  Då jag inte hitta ett recept som innehöll allt som vi hade hemma så fick jag improvisera och det blev faktiskt riktigt gott. Kanske inte helt likt en "riktigt" Naanbröd men det var riktigt gott till just denna maten i alla fall. Så här kommer receptet.
25gram jäst
1 1/2 dl vatten
2dl vetemjöl
2dl manitoba cream
1/2 tsk salt
1msk rapsolja
1msk honung
1/2 ägg (häll upp i glas och blanda lite, sedan häll i ca hälften)

1. Blanda mjöl, bakpulver & ägg
2. Sedan vatten, ägg, honung och olja.
3. Dela på hälften och klicka ut två bröd. Försök platta till dem så gott du kan. 
4. Grädda i mitten, 200grader, 6-8min
5. när du tagit ut den ur ugnen så pensla med olivolja och häll på flingsalt (vanlig salt går också bra).

Smaklig spis.


Kram Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar