måndag 3 februari 2014

Papperbåtar

Min store son kom till mig och tyckte att jag skulle vika en pappersbåt. Det är första gången han frågat om en båt, för annars ska han alltid ha pappers flygplan och det har man ju lärt sig vid det här laget. Men en båt hade jag ingen aning om. Så det fick ju bli att kolla upp det genast och göra en båt. Varpå jag fick en riktigt glad grabb. Så nu delar jag med mig till er hur man gör en och hoppas att era barn som vill ha en blir lika glada för deras båtar :)


Båt kan göras av folie också och sättas på vatten, så att det skojiga kan fortsätta 
i en sjö eller i badkaret.

(1) Börja med en rektangel (en A4-sida). Vik på mitten.
 (2) Vik pa mitten igen och vik upp.
 (3) Vik till mitten.
 (4) Vik den utstickande remsan uppåt.
 (5) Vik hörnen bakat. Vänd.
 (6) Vik remsan uppat.
 (7) Öppna
 (8) Vik triangeln uppåt. Upprepa på baksidan.
 (9) Öppna (liksom i stegen 7 och 8).
 (10) Ta tag i de övre hörnen och dra ut.
 (11) Färdig bat.
Ha de bra.
Kram bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar