söndag 18 mars 2012

Bus på busfabriken!

När vi vaknade imorse var klockan återigen vid 6.00 tiden :/ Inte alls vad jag hade tänkt direkt men jag var beredd på det. Så vi gick upp och Charlie gick och la sig :D Lucas fick välling och ville som vanligt kolla på Bamse, så varför störa något som blivit lite av en morgon tradition?! Efter lite lek och mys i soffan närmade sig klockan nio och jag tyckte det var dags att ta en dusch för att fräscha till oss lite och klä oss. När detta var gjort hade jag bestämt mig för att vi skulle dra till busfabriken, så när klockan blev lite efter tio gick vi ut och gick en liten runda innan vi ställde oss och vänta på bussen som skulle komma tjugo över. Med bussen var vi framme på busfabriken ungefär kvart i 11 och där fick L massor med spring i benen. Våra saker låstes in och vi sprang rakt in. Såklart var där redan fyllt med barn och även många kalas så ensamma var vi absolut inte. Vi hoppa runder, klättra upp för "trappor", åkte rutschkana och mycket mer.

 

 

 Efter en timmes lek tyckte jag vi behövde paus med lite mat i magen. L ville ha en choklad boll och festis som sedan visade sig inte alls vara det han ville ha, så han smakade bara på festisen och drack sedan upp min dricka, sen nudda ha knappt med tungan på chokladbollen innan han sa nej till den. Och efter det ville han springa iväg igen :/ Ja det var ju typiskt tänkte jag och satt kvar medan han lekte i "gropen2 för 1-3 åringar. Där har man ju iaf koll på honom. När min mat var klar så hämtade jag den lite snabbt och satte mig igen innan Lucas såg att jag varit borta och när jag kommit nästan halvvägs i maten så ser jag L som snabbt slänger sig över "dörr hindret" och är på väg mot andra delen av busfabriken. 

 
Så snabbt efter och försökte förklara för honom att han inte kunde springa iväg utan mig. Men då blev ju lillen så klart sur och jag fick efter mycket om och men släppa det jag höll på med och helt enkelt springa med!! 


Efter ytterligare en timmes lek och återkomst till 1-3års gropen tyckte jag till L att vi skulle gå och köpa en klubba! När han fått välja och vi betalt så gick vi och klädde på oss för att gå hem. Vilket L gick med på. Så på med kläderna, ner i vagnen och sen ut till bussen. L smakade på klubban i ca 3 minuter tills han inte längre ville ha den (typiskt) och istället ville ha nappen. Efter sedan ytterligare 6 min så hade den lille somnat. 
 

 

 
Bussen kom och vi åkte ner till knutpunkten, därifrån gick vi hem så L fick sova lite till i vagnen. När vi kom hem bar jag bara upp den lille och la honom i hans säng (ja, jag plockade såklart av ytterkläderna först) och där ligger han nu och sussar gott. En riktigt perfekt och trevlig dag tillsammans med sonen. 
Nu är denna mamman också förtjänt till en vila. Ha de bra så hörs vi.
Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar