lördag 24 september 2011

Dag med mamma och Lucas!

Idag så har det varit en väldigt mysig dag. Lucas vakna som vanligt vid 7 imorse och det var ju bara till att gå upp och göra välling. Efter de kolla vi tv en stund innan jag började sortera i min garderob. Kom fram till att jag hade eller rättare sagt har alldeles för gamla kläder. Har till och med sparat en tröja från när jag var ca 14 år. Så kände jag behövde lite nytt.

Närmare lunch så fika jag och Lucas! Han åt hela tre kanelbullar och jag åt en tallrik fil! Så otroligt mumsigt:
Efter det somnade Lucas och ca en timme efter det så kom mamma. Då hon inte hade bilen på ett bra ställe så blev det att väcka Lucas och klä honom för att sedan åka iväg till Oj för att handla lite frukost och så till Lucas och sedan ut till Väla. Där ute kolla vi runt i massor av affärer, en av dessa var polarn och pyret:
Kul med tågbana:
När vi hittat allt vi skulle ha på Väla gick vi in på Ikea en snabbis också för att äta och köpa madrass och resårbotten så lillemans säng kunde bli hel på hans rum:
Då till våra fynd, av mamma i födelsedagspresent fick Lucas nya regnkläder och regnvantar:
Jag köpte gummistövlar till mig själv och fick av mamma ett par långa strumpor och en bh-bands tvål:
Av mamma fick jag även denna långa tröja/klänning:
Denna regnkappa:
med luva:
Även denna tjocka tröja och jeansen jag har på mig:
Många fina presenter! Min mamma är bara bäst tihi!! Älskar att få presenter ;) Så det var vår dag. När vi varit på Ikea åkte vi så klart hem och jag fota mig och fixade Lucas säng, sen fixade jag lite med tvätt och annat nyttigt. Lite efter sju kom Charlie hem från jobb och nu ligger vi i soffan och kollar på Mamma Mia. Dock väntar vi på att klockan ska bli nio för att kunna kolla på Men in black då Charlie aldrig sett ettan förut!! Så nu ska jag återvända till mina älsklingar!

Ha de bra så hörs vi! Ciao Bella

1 kommentar:

  1. Verkligen jättefina kläder! Hehe alltid kul att få presenter :) kramar

    SvaraRadera