torsdag 5 juli 2012

Tårta och natur

Imorse gjorde jag (och Lucas) en tårta till hans pedagoger som tack för allt och glad sommar.
Jag började med att lägga en vit choklad kräm med jordgubbar på:
 Sen på nästa lager blev det jordgubbsmousse med jordgubbar på:
  och nästa lager hade också jordgubbsmousse . .
  med jordgubbar på.
 Och för att toppa det hela så la jag jordgubbs marsipan täcke på det, där jag tryckte med bokstäver
"Glad sommar, Lucas". Tyvärr blev inte trycket så snyggt men resten blev bra och pedagogerna 
hade älskat den och alla hade tackat!! Klart godkänt med andra ord. 
Men den hade varit snyggare utan täcket.
 Tog även några fina natur bilder på väg till jobb idag:









För övrigt har det varit en bra dag på jobb och imorgon är sista dagen på några veckor och jag LÄNGTAR!! Någon som vill umgås min första lediga dag?? 
Ha de bra Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar