lördag 9 juni 2012

Helgen

Tänk så fort en helg går egentligen. Redan lördag kväll och vi har en dag kvar innan vi ska återvända till jobb. Ja, de flesta av oss i alla fall. Min fredag eftermiddag började med träning med Emma. Det var ett riktigt nice pass och mage och armar kämpa. Emma däremot mådde inte så bra så hon fick ta det lite lugnt. Även om hon hade svårt för det. Hon är en kämpe. Sen begav jag mig hem och njöt av en lugn och skön kväll. Idag så har jag haft en lång men lugn morgon med Lucas. Den lille fisen väckte mig runt 6.30 tiden och jag ville INTE gå upp då. Men Lucas lyckades få upp mig en stund senare. Sen vid 11 tiden så tog jag tåget ner till Malmö och fortsatte sedan ner mot Köpenhamn tillsammans med Linda. Vi snacka massa skit på vägen dit och väl där blev det en god pölse (på Belles Pölser) följt av fönstershopping.



Efter att vi gått igenom nästan hela gågatan kom vi ner till ett större shop centrum på 5 våningar och gick lite snabbt igenom affärerna för att komma upp på 5:e våningen till en god fisk filé med pommes och egen gjord remouladsås med sallad. Super gott och jag tror säkert att vi satt där över en timme och bara snacka massa skit. Jätte trevligt och en av de mysigaste stunderna på hela dagen. Bara få lov att sitta och snacka om allt som händer och har hänt i våra liv.



Linda blev i alla fall glad när jag berätta för henne att bröllopet är framflyttat! För hennes syster skulle gifta sig på samma dag så hon hade inte haft chans att komma. Men nu har hon ju det (Ja om ingen annan syster bestämmer sig att gifta sig på SAMMA DATUM som vi bestämmer sen). Efter maten så gick  vi långsamt vägen tillbaka mot tåget och bestämde att vi skulle fika innan vi begav oss hem. Detta resulterade i en kall kaffe drink till Linda och en energi dryck till mig samt gifflar. Som tyvärr visade sig inte vara alls så goda som vi förväntade oss. Inget nybakat där inte :/ Men det var mysigt ändå och hela vägen tillbaka på tåget så blev det åter igen massa massa snack. En underbar mys dag med Linda, är aldrig fel och resten av kvällen blev en myskväll med lillen och Charlie. Nu sitter dock C och Richard vid tv:n och kollar på fotbollen som tar slut när som helst och jag ska bege mig i säng. Så jag orkar upp när lillen vaknar.

Så ha de bra så hörs vi. Ha de bra Ciao bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar