onsdag 8 september 2010

Då var det snart dags!!

Ja, nu är det inte långt kvar tills det är dags för mig att börja på praktik!! Men innan dess har jag ett spännande möte framför mig på fredag med rektorn för Gläntans förskola om jobb på halvtid! Ser verkligen fram emot detta!! Hoppas verkligen att jag får det! Det skulle betyda så mycket för min familj!! Plus att som jag nämnt innan så kommer jag ju inte att ha föräldrapenning så länge till! Så nu ska jag tjäna lite pengar tycker jag!

Idag har jag och Lucas varit på äventyr! Jag behövde leta efter lite böcker på biblan så jag stack dit och hittade tyvärr bara två av dem böckerna jag behövde! Resten var utlånade och de flesta var där kö på tyvärr!! Så orkar inte vänta på dem! Får se om jag kan hitta dem någon annanstans! När jag kollat efter dem böckerna jag skulle ha så hitta jag några till som jag kan ha hjälp med till min praktik! Vilket aldrig är fel! Sen så kollade jag och Lucas in alla böcker på barnavdelningen! Lucas tyckte detta var super skoj och började plocka ut bok efter bok på golvet! Jag var ju så klart tvungen att filma detta roliga fenomen så jag plocka in böckerna igen och filma när han plocka ut dem haha! Så roligt! Visar bild på det nedan!
Efter biblan så gick vi vidare för att testa en stol som fanns i närheten! Bjuder även på denna bild!

Tyvärr som ni ser då så måste jag meddela att Lucas har krympt! Vi jobbar på att få honom att börja växa igen, hehe!


Efter detta gick vi till Ica för att hämta ut ett paket jag fått där från GfK - Growth from Knowledge! Där vi har gått med nu för att vi ska scanna våra köpta varor när vi varit och handlat för att hjälpa dem i någon sorts undersökning! Så man har en scanner hemma! Något i stil med den som man har på Willys som ni kanske känner till! Sen lägger man in det på en sida man får på nätet och registrerar köpet!! Detta tjänar man poäng för och för poängen kan man sedan få saker! Så man beställer saker med sina poäng! Inte helt fel enligt mig! Det dyker även upp lite frågeformulär ibland som man tjänar extra poäng på om man svarar på dem. Så är det någon annan som är sugen så säg till mig så fixar jag så ni kommer med! Ni har inget att förlora ;)

Väl hemma så fick Lucas mat i magen och sen var det bus för resten av dagen! Kvällen avslutades nu med att somna i min famn och jag satte mig här för att avsluta min dag! Så nu blir det borsta tänderna och sova lite! Försöker ju komma in i rätt rytm för att börja gå upp kl 7 nästa vecka!! Inte kul men vad gör man!

Nä ha de bra så hörs vi! Ciao Bella

2 kommentarer:

  1. Uppsök ett mindre bibliotek som inte har böckerna. Då kan de fjärrlåna utan större kostnad, typ 10kr

    SvaraRadera
  2. Det fanns mindre biblotek som hade dem men vet inte vart biblioteken ligger! Men det är ganska lätt att lösa! Men tack för tipset Sandra!

    SvaraRadera