måndag 13 februari 2012

Lära oss betong tillsammans??

Någon annan än jag som är riktigt super kreativ och älskar att hitta på nya saker typ HELA tiden?? Vi kanske borde träffas och snacka idéer då. Nä, men det var inte det jag mena! Men det jag tycker vi kreativa människor borde göra är att dela kunskap med varandra och tillsammans pröva på olika material så som jag nu är super intresserad utav betong. Att man tillsammans ska testa att göra tex en ljuslycka av något slag i betong och sedan  kunna inspirera varandra till olika tänk på hur man skulle kunna göra en ljuslykta. Jag kanske ser en avlång och rund framför mig medan någon annan ser en boll eller i annan form. Det är det som är det roliga. Hade inte det varit jätte kul? Kanske borde ha en pyssel/kreativitets blogg också! "Kul saker att göra på fritiden", så borde den heta! Ja, vi får se! Tankar som flyter omkring här nu :P

För övrigt har arbetsveckan kommit igång och under helgen har jag lyckats läsa två till av mina betong böcker. Så nu har jag läst 3 av 7 och det är ändå ganska bra. Så nu är det bara att bege sig på de andra!! Igår hade jag ganska jobbig migrän som var kvar lite tills idag men som har försvunnit hyfsat bra nu känns det som! Så jag ska bege mig ut en runda för att bla köpa bröd. Tyckte det var för ljust innan idag. Har även varit på Väla i helgen tillsammans med Besa, hennes syster och en kompis och där hitta jag bland annat en super läcker grön vas på Village om är en av mina favorit inrednings affärer. Samt lite extra inhandlat från panduro såklart! Så som spray lim och mer mosaik till mitt betongande! Nåja, de va allt för denna gång. Vi hörs! Ha de bra Ciao Bella

4 kommentarer:

  1. Jag har gjort om min syblogg till en allmän pysselblogg :) Håller på att fixa en massa till vår nya lägenhet så mkt pyssel på gång :D

    Betong är inte riktigt min grej men om det är något annat du ska prova på så kanske jag hänger på :)

    Ett tips: Kolla Harald Nyborg, Bauhaus o liknande affärer innan panduro (ex. för lim, färg o mosaik;)) Lär bli billigare då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej kul! jaja jag borde väl det men gillar panduro!!! Vad är adrssen till dn pysselblogg då?? Kram

      Radera
    2. Jo, jag gillar också panduro :) En del saker köper jag där ändå och ibland finner man inte det någon annanstans och då är det tur att Panduro finns :)

      Där finns inte så många kul att läsa än, men det kommer http://nelahdesign.blogspot.com/
      Kram

      Radera