söndag 26 juli 2009

Vecka 23

Nu har jag påbörjat vecka 23 av min graviditet! Hela tiden blir det mindre och mindre veckor kvar och jag börjar längta mer och mer för varje dag som går! Inatt drömde jag tex om att jag fick den lille killen och att han hade världens finaste blåa ögon jag någonsin sett. Det är märkligt hur det kunde vara just den egenskapen som visade sig som mest i min dröm men så var det. Jag har sett så många bebisar nu de senaste dagarna att jag inte kan bärga mig tills det är min tur att få min lilla kille! Jag o Charlie har dessutom köpt lite bebiskläder nu. Det var nämligen så att en tjej utanför Ängelholm sålde massa barnkläder så jag bad henne att göra ett kläd paket till en kille för 100kr och det gjorde hon - med 14 grejer! allt utom en leksak o en haklapp var kläder. Tror det var ca 3 par byxor, 3 bodys, en tjocktröja, en mössa, två par strumpor och två tröjor. Om jag minns rätt! Jätte söta iaf. Lägger in en bild på kläderna! Tänkte även bjuda på en bild på min mage! Har blivit något av den nu ju så lite kul att visa upp den nu. Var även igår och köpte mamma kläder på Väla. Det var mycket trevligt men känns tråkigt att lägga en hel del pengar på kläder som jag kanske inte kommer använda igen. Men vi försökte hitta kläder som är så pass fiffiga att man kan använda dem igen. Även efter graviditeten. Sen köpte jag något snyggt linne som faktiskt var amningströja. Men det behöver man ju många gånger efter man fött så det var bara smart tyckte jag o Charlie!

Utöver det mår jag för det mesta bra nu! Hade några dåliga dagar nu de sista dagarna på jobbet. Men blev bättre i fredags eller torsdags kväll så det var mycket skönt. Försöker tänka på att äta bra och inte glömma bort mina illamående tabletter, för då kan jag fortfarandre börja må illa. Inte alltid jag behöver ta tre tabletter varje dag längre dock men iaf två! Nu i veckan ska vi försöka söka jobb båda två och sen försöka hitta på saker med våra vänner är det väl tänkt. Sen den 30 får man lön så då ska man ju passa på att betala lite räkningar och sånt tråkigt. Men det är väl lika bra det!! Har även förlängt mitt mobilabonemang nu så att jag kan få en ny mobil! Äntligen är allt jag säger! Slippa ha en halv trasig gammal mobil! Nä nu ska man väl återgå till livet!! haha! Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar