söndag 12 juli 2009

Inne i vecka 21

Nu är det så spännande att vara blivande mamma! Bebisen sparkar och slåss mycket i min mage nu och känslan är så annorlunda ifrån något man någonsin varit med om. Ibland kan han få för sig att sparka så pass mycket att det syns om man tittar på magen. Men det kommer ju att synas mycket mer när han blivit större. Jag är dock lite rädd över att det ska göra ont när han sparkar sen men det är det väl värt!! Jag och Charlie har idag köpt en barnvagn, en jätte fin Brio kombivagn som är i färgerna vitt och mörkgrönt. Den har ju då både sitt och liggdel vilket är super bra för då kan man ha vagnen tills lillen blir lite äldre och det är alltid skönt att slippa tänka på att man kanske skulle behöva en ny vagn sen för att han blivit så pass stor att han behöver sitta upp i vagnen.

Vi räknade även ut idag att det är ca 15-16 veckor kvar nu till beräknad tid vilket inte känns alls långt och gör det hela ännu mer spånnande. Det känns som att veckorna går så himla fort nu och att magen växer dubbelt så mycket för varje vecka som går. Jag är ju ändå inne i sjätte månaden så jag ska ju ha kommit en bit på vägen nu. Det roliga är att tiden hit har gått så fort. Nyss känns det som att jag mådde illa och kräktes en massa och var tvungen att ta in på sjukhus men nu mår jag mycket bättre har bara lite mer än 3 månader kvar och sen är bebisen här! Känns overkligen men så underbart och kul. Nä nu måste jag avsluta detta då jag måste ut och kolla vad som händer (jag är nämligen på jobbet i båstad). Vi ska ju ha special vecka denna vecka nämligen. En kille som kommit hit med allt och då menar jag ALLT i uppblåsbart. Så måste ut o se om man kan testa något nu!! Skoj värre!! Nej, vi hörs sen för mer uppdatering!!
Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar