fredag 21 augusti 2009

Inne i vecka 28

Då var jag inne i vecka 28! Börjar längta som en galning inför att träffa min lilla pojke! Det tråkiga är att det är ca 12 veckor kvar! Jag vet att det inte så mycket egentligen men ändå. Nu ska jag dessutom antagligen ut på praktik i fyra veckor så då kommer väl tiden gå lite fortare när man har en massa att göra hela tiden i fyra veckor! Hoppas bara jag får lov att börja där ganska snart så jag inte blir för trött!! Jag har även varit inne på liberos hemsida och läst på om vad jag har att förvänta mig lite nu i vecka 28! Har klistrat in vad det stod här nedanför! Så nu ska man nog börja ha förstående med mig igen då jag tydligen kan ha en massa humör svängningar nu!!

Mamman v 28:
Många kvinnor upplever att de nu blir mer känsliga och får humör svängningar som de inte känner igen. Det är helt normalt. Situationen du befinner dig i är både känslomässigt överväldigande och fysiskt belastande Ha överseende, sköt om dig på bästa sätt och berätta för din partner om dina tankar och känslor. Det är en spännande tid för er båda och det är viktigt att ni gör varandra delaktiga i det som sker. Kanske känns det verkligare nu för dig som snart skall bli pappa? Det är påtagligt att det är ett litet barn som rör sig där inne och du kan säkert känna hur barnet rör sig när du håller handen mot magen.

Sen kan jag även berätta att barnet i magen är beräknat att vara ca 35 cm långt nu och väger lite över ett kilo. Sen ska han även öka i vikt med ungefär 27 gr/dag så det är nu det verkligen börjar växa till sig för att bli klar!!
En sak jag tycker är ganska häftigt nu det är att man kan peta lite på magen ibland och då få en spark eller ett slag tillbaka!! Sen har jag ju varit och sett bio för ett tag sen och varit på konsert och verkligen märkt att han inte gillat höga ljud!! Även om fostervattnet dämpar ljud en del så tycker han tydligen det är för högt för han börjar alltid sparka en massa när det blir väldigt högt ljud. Även annars så sparkar han en hel del, så vi tror att han kommer bli fotbollsspelare eller liknande! Så som han håller på, haha!!

Jag lägger in en liten bild på hur min mage ungefär ser ut nu också!! Kan vara kul att se förändringen!! Ja, nu är det countdown på riktigt asså!! LÄNGTAR!!

Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar