söndag 21 februari 2010

Första simturen


Idag väckte klockan oss kl 9! Jag vaknade stängde av klockan och somnade om! Vaknade senare och tänkte shit vad är klockan? Då var den redan kvart i tio så jag sa till Charlie att det var dags att gå upp då vi skulle åka till Filbornabadet här i Helsingborg. Lucas sov fortfarande men jag och Charlie gick upp så länge. Det blev toast med honung på sådär till morgonen gott gott. När jag ätit gick jag snabbt ut med Mulle och när vi ändå var ute så passade vi på att åka lite på is eftersom i stort sätt all snö hade stelnat och mycket hade blivit is. När vi kom in var det dags att klä Lucas och ge oss iväg! Det var lite problem att ge sig iväg då bussarna var sena men vi lyckades komma fram till sist. Då vi inte visste riktigt hur vi skulle göra med att byta om på Lucas och så så tog Charlie Lucas och jag byta om på mig själv hehe! Sen fick jag ju se hur det såg ut där inne så då såg jag att jag hade kunnat ta Lucas med mig in! När jag sedan kom ut var jag ute innan Charlie och Lucas. Sen kom dem ut och jag och Lucas hoppade i badet som var ganska fullt redan med andra barn och deras föräldrar. Det var från ca 3 månaders ålder upp till ca 10 år på barnen. Lucas tyckte det var mysigt med det 32 grads varma vattnet och det tog 20 minuter innan han inte ville mer! När vi var färdig badade tog jag med mig Lucas och fixade honom så han blev klar. Det var ingen lätt uppgift då han inte alls var glad längre utan började gråta massa men ninja som jag är lyckades jag göra allt ganska snabbt och efter att fixat en del fick han amma lite undertiden jag klädde på honom!! Då blev han lite gladare!! När vi sen var klara begav vi oss till bussen som lyckades komma lagom tills vi kom dit och hemåt det bar! På vägen hem var han pratig och glad vilket var mycket mysigt! Sen somnade han efter allt äventyr!

Det var en mysig och bra början på dagen!! Efter allt detta blev det min goda köttfärs till lunch och sen bestämde vi oss för att kolla Smallville!! Nu har dock Lucas börjat gråta så får gå och se om jag kan hjälpa till att lösa detta!!

Men ni får ha de bra! Vi hörs!
Ciao Bella

2 kommentarer:

  1. Va mysigt att babysimma. Zelda älskar att vara i simhallen. Tyvärr har vår hall bara uppvärmd pool fredag och söndag och söndagar har vi ändå babysim.
    Shit va länge ni lyckas sova. Här är man förvånad om klockan inte blivit halv 7 om morgonen ;)

    SvaraRadera
  2. Vanligast nu är ju att han somnar elva och sover till 4 eller 5 sen kommer han ner i sängen och vi sover till åtta så det blir ju ca 5 timmar först sen ca 3 eller 4 timmar till :D Så 8 eller 9 timmar! Inte helt fel!! Men då ligger han också och små ammar till och från den sista stunden i sängen! Men det funkar!! Inatt ville han för första gången typ inte sova i sin säng. Så han sov hos mig hela natten! Funkade faktiskt ganska bra!! Okej mysigt ju!! Vi börjar vårt babysim den 4 mars! Så igår var vi bara och hade en mysdag :D Vi ska simma på torsdagar och sen har badet öppet för allmänheten på söndagar i det varma vattnet så får bli torsdag och söndag om vi vill gå mer än bara torsdag!! Mysigt!!

    SvaraRadera