måndag 8 februari 2010

2 månader 2 veckor 3 dagar


Det är så kul hur man ena dagen inte tycker det händer något i Lucas utveckling och hur han sen nästa dag gör nya ljud som han inte gjort förr eller rör sig på ett sätt han inte gjort innan. Att följa ett litet livs utveckling är verkligen fantastiskt! Nu har han tex börjat ligga för sig själv i soffan och prata med sig själv eller något han sett som han tyckt sett roligt ut. Vilket är väldigt roligt att uppleva då det verkligen låter som att han försäker säga något och skratta åt det. Man börjar verkligen se fram emot den dagen han verkligen säger ett riktigt ord. Ibland låter det nästan som han säger nej och vissa gånger har det låtit lite som mamma men om detta är mer önsketänkande än sant det vet jag inte! Jag tycker i alla fall det verkar som han säger det så då är det så hehe.

Nu är det mindre än en månad kvar tills jag och Lucas ska börja på babysim (som vi gör den 4e mars) och det ska bli kul och se om instruktören har något intelligent att säga! Eller om man lika bra hade kunnat göra allt på egen hand. Antagligen hade man det men det känns väl lite säkrare att vara runt någon som vet hur man ska göra så man vet att man gör rätt sen när man badar själv.

Igår var det exakt en månad kvar tills jag och Lucas ska upp till Lindvallen med mina föräldrar. Tror även min syster och hennes sambo ska vara med över helgen! Vilket ska bli super kul! Jag verkligen älskar att åka skidor! Måste dock fixa lite saker tills dess. Kläder och så som jag inte har som jag behöver köpa :/ Får se om pengarna räcker till det. Hoppas det i alla fall! Ska se om det finns pulka till Lucas att köpa sen behöver jag ju själv ett par termobyxor så jag inte fryser :D För det vore illa! Kanske någon som har tips om vart jag ska kolla efter mina väl behövda artiklar? :P Jag kommer dock sakna Charlie något enormt eftersom jag är så van vid att ha honom hos mig! Gillar inte att sova ensam längre eftersom jag har honom vid mig varje natt nu mera. Men det är väl viktigt att vara ifrån varandra lite också så att man har en chans att sakna varandra! Saknar man inte varandra när man är iväg så tycker jag att det inte känns riktigt rätt!! Så det är bra för oss också!

Nä, nu har jag nog inte så mycket mer att säga! Tänker så mycket att jag glömmer vad jag ska skriva ibland. Jo just det! Vi ska ha dop för Lucas nu den 27 februari! För de närmaste! Ska bli riktigt mysigt! En liten ceremoni i kyrkan och sen kaffe o kaka här hemma hos oss! Mys pys!

Men mer om det senare! Ha de super bra tills nästa gång!
Ciao Bella

3 kommentarer:

  1. Jag skulle kolla med någon annans om har barn om de har en babypulka. Han har ju bara den i år, nästa kan han ju typ åka vanlig pulka.

    Billigaste alternativet på termobyxor... låna en vecka av en kompis. För de är verkligen inte billiga att köpa. Letade själv i början på året, billigaste var 1000:- på rea. Dyyyyrt. Inte ens Gekås hade. Men sen hitta jag ett par hemma hos föräldrarna. Bra och billigt :D

    SvaraRadera
  2. OKej, jag ska nog följa ditt råd om pulka. Har hört att man kanske kan hyra också uppe i Lindvallen. Får kolla upp det. Sen termobyxor ska jag nog låna av min svärmor och det funkar för henne vill säga! Men tack för råden gumman!!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar skapande men måla är liksom inte min grej, men så tänkte jag sy gillar jag ju. Så för 1½ år sedan köpte jag min första maskin och sen har det rullat på. Hittat många trevliga sybloggar som jag följer och inspireras av.

    Visst kan man beställa. Bara att höra av sig så kan jag sy på beställning. Kram

    SvaraRadera