måndag 11 januari 2010

Hej igen!!


Hej nu har jag äntligen fått lite tid över till att skriva i min blogg igen. Känns så dumt att ha en blogg och knappt ha tid till att skriva i den. Att vara småbarns mamma tar sin lilla tid! Det är ju mest jag som tar hand om den lille nu dessutom eftersom jag är den enda av oss som kan amma hehe! Men så får det ju vara. Dock är det snart bara 2 månader kvar tills han ska börja äta vanlig mat! Vilket jag verkligen ser fram emot! Även om det kan vara lite speciellt och amma Lucas så kan jag bli ganska trött på att göra det var tredje timme!

I fredags var Lucas hos läkaren för vägning och koll av längd. Han väger nu 5380gram och är 59cm lång!! Det är riktigt kul att följa Lucas och se hur mycket han går upp varje vecka och hur mycket längre han blir från gång till gång. Sen har han börjat le jätte mycket och man kan få honom till att le många gånger. Men han har ännu inte fattat det helt men det kommer. Han är bara så underbart söt när han väl ler. Det är som att det inte finns något annat i världen omkring en just i den stunden han tittar på en och ler!!

Utöver det har vi kommit i ordning i lägenheten och det känns bra. Vi har även satt upp Lucas lekhage som han fick i julklapp och lagt i de leksaker och gosedjur han fått hittills, vilket inte är så många men ändå. Det ser mycket fint ut i alla fall och det är ju delvis det som räknas. Han har även legat i den redan, det enda han gör dock är att ligga och försöka röra sig och små gunga hela kroppen för att han spänner sig så mycket. Han kan till och med lyckas vända på sig bara för han spänner hela sin kropp som en banan. När han inte gör det så brukar han somna där! Så söt är han!!

Men nu ska jag återgå till mitt....
Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar