söndag 24 januari 2010

2 månader och två dagar


Nu har min älskling blivit hela två månader gammal! Tiden går ganska fort även om man ofta känner att man inte gör något! Men nu på de senare dagarna känns det som man plötsligt börjat hinna göra mer. Men mycket av det har nog att göra med att man tar sig tid till att göra mer! Igår hade vi tex vänner hemma på middag. Vilket var ut trevligt! Vi åt gott och snacka en massa skit! Vi planerade även en resa som vi ska ha om tre år haha. Ska bli spännande och se om den blir av. Men förhoppningsvis blir det så. Då är både jag och Charlie färdig pluggade och har förhoppningsvis jobb och lilleman är hela tre år!

Han har börjat le extremt mycket mot oss nu. Vi kan liksom börja prata på ett speciellt vis nu som får honom till att tycka det är kul och som gör att han börjar små skratta och le. Bara att se och höra honom så glad är över härligt. Man tyckte han var söt innan men nu är han 100 gånger sötare och vem trodde att det gick. Jag antar väl att det är så med ens egna barn. Man tycker dem är det bästa och underbaraste i världen! Jag tex har blivit en "fotoman", vilket betyder att jag i stort sätt tar foto på Lucas hela tiden - BARA för jag tycker han är så fin!! Men hey vilken mammagör inte det?? Någon?

Vi har även kommit helt i ordning i vår lägenhet, om jag inte redan berättat det. Men man tycker väl att man saknar något tavla här och där och att man kanske skulle haft en hyfsad stereo. Men detta får vi skaffa längre fram. Eftersom vi bara hyr denna lägenheten i andra hand så känner vi inte att det är lönt att vara klar med precis allt då vi ändå kommer få flytta igen! Om inte tidigare så om ett år! Tråkigt men sant! Dock älskar vi vår lilla lägenhet och skulle gärna bott kvar här men eftersom Helsingborgshem har såna dumma regler och måste lägga ut lägenheten på nätet så alla kan se att den finns att få så kommer de personerna som har högst kö poäng att få lägenheten och eftersom vi inte varit medlem så länge så kommer det antagligen inte vara vi då de med högst kö poäng har över 2000 poäng. Men vi hittar något bra, kanske till och med något bättre! Vem vet!

Nä, nu får ni ha de bra!
Ciao Bella!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar