onsdag 16 december 2009

3 veckor och 3 dagar


Det är helt sjukt hur snabbt tiden ändå går!! Nu har Lucas blivit 3 veckor och tre dagar gammal och närmar sig med stora steg 1 månad!! Hittills har tiden som mamma både varit underbar och jobbig!! Underbart är det även när det är jobbigt då man faktiskt är mamma till världens sötaste lilla människa och jobbigt är det när lilleman inte vill sova ordentligt på natten!! Då jag och Charlie gärna vill kunna sova minst en fem timmar i sträck de första timmarna för att bli något utvilad i alla fall. Men just i denna stund så här kl 15 på dagen, då ligger så klart Lucas och sover som en liten prins i soffan medans hans föräldrar fixar med sin nya lägenhet (ja, vi har flyttat till Helsingborg nu och bor där i en jättefin trea)!!


Man har även märkt att tiden inte räcker till så mycket längre! Man känner att det är en massa man vill få gjort men man får inte ens gjort hälften av det. För Lucas kan ju så klart ligga och sova och då tänker man att man ska ta tag i saker men då vaknar han ju så klart när man väl har börjat! Så typiskt! Men jag älskar honom ändå :D Dock brukar man kunna få honom att somna om ett tag till om man änvänder sig av nappen!! För den gillar Lucas ganska mycket men det är inte alltid den går hem heller!! Bäst är ju mamma men det är inte alltid jag orkar så då får nappen vara hjälten för stunden!!


Idag har jag lyckats övertala Charlie om att göra lussebullar! Då jag inte fick några på Lucia så tyckte jag att det iaf var dags nu!! För det är ju så himla gott och jag kan äta hur många som helst!! Vilket kanske inte är jätte bra men det händer ju bara en gång om året ändå så vad gör det om man lyxar till det lite!! Vi har även gått och skaffat oss nya planer till lille julafton! Våra tidigare planer var ju så att vi skulle hem till mina föräldrar och fira jul tillsammans med min mormor som också skulle komma dit. Men nu ska mina föräldrar utomlands till spanien och ha ytterligare lite solljus på sig då mamma blir lite deppig av att det blir så grått och mörkt till julen. Så det gör dem väl rätt i! Detta gjorde bara att jag, Charlie och Lucas kunde sticka ner till min älskade syster och fira lille julafton med henne och hennes sambo!! Vilket vi tycker ska bli så kul!


Vi har bland annat bestämt att vi ska ha julklapps leken! Detta innebär att varje person har med sig vars två julklappar som kostar upp till 50kr var och sen ska man på 3 minuter slå med en tärning och när man får en 1 eller en 6 tror jag det är så får man ta en julklapp. Man får även sno från varandra! En mycket rolig lek faktiskt!! Ska bli kul och se hur det blir hehe! Nej nu ska jag ta tag i uppackandet här och se om vi någonsin kan få bort alla flyttlådor!! Mend et ska nog gå! Vi hörs!

Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar