lördag 4 april 2009

Morgonsjuka?


Jag vet att man länge har hört talas om morgonsjuka eller illamående på morgonen när man är gravid men seriöst! Jag mår ofta illa på morgonen men även mycket av resten av dagen!! Jag försöker ändå att äta rikligt med mat och äta nyttigt men ändå mår jag illa och är hungrig igen efter en liten stund. Hoppas det är sant som man får höra att man bara mår så här de första månaderna. Men då är också frågan, hur många månader innebär de första månaderna?? Jag är ju i alla fall förbi månad ett så har jag tur är det en eller två månader kvar. Men jag röstar verkligen bara på en!! Man trodde det skulle vara hur lätt som helst att vara gravid. Men hittills är det små kämpigt. Jag är glad som fan att jag haft lite tid nu där jag kunnat få ordning på min mat och äta ordentligt med nyttig mat och även hunnit kolla upp en del mat som inte är så bra att äta. En sak jag verkligen märkt är att man blir jätte fisig i magen av att äta vindruvor! Men varför motstå något så gott! De jag bor med får helt enkelt förstå att jag är gravid och saker i min kropp håller på att förändras! Kan ju i för sig vara lite pinsamt att sitta och råka fisa men det är också ett tillfälle att få folk att skratta lite! Så är i alla fall människor i min omgivning!

Idag var faktiskt första dagen då jag inte mådde så illa på morgonen, men fy vad illa jag mådde sen vid 11 -12 tiden. Då var det verkligen bara att försöka äta något, sitta skönt och slappna av så att man inte mådde lika illa som innan! Imorgon ska jag ta mig hem till min mamma och träffa henne och pappa för första gången sen jag berättade den stora nyheten för dem. Förhoppningsvis kan mana få lite tips av mamma på trix hon hade för sig när hon fick mig och min syster! Undrar om hon också mådde så här illa eller om det är individuellt från person till person. Jag antar väl att alla mår illa men på olika vis och olika mycket. Vi ska i alla fall ta en fika jag och lilla mamman och det ska bli väldigt mysigt. Sen ska jag sova över där och åka från mina föräldrar till mitt jobb på måndagen. Jobbar ju i Malmö på en privat förskola där med barn från 1-6år. Så lite övning av hur barn i små års åldrarna är har jag minsann och mina föräldrar bor utanför kävlinge! Så det är en hel del närmare till kävlinge därifrån än från Kristianstad!!

Nä nu ska jag ut i det fina värdet! Ska snart iväg och grilla med mina vänner!
Mums!! Tack för det fina vädret!!

Vi hörs Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar