torsdag 2 april 2009

Gravid som ung















OJ!! Ja nu jag gått och fått reda på att jag är gravid!! Det var inte bestämt och absolut inte väntat. Men nu efter att ha fått gå och tänka på det ett tag har jag kommit fram till att jag vill behålla det. Ska till ungdomsmottagningen imorgon och har en tid på familjehuset Näsby på tisdag! Vilket är som typ en mödravårdscentral. Så vi får prata med folk och förhoppningsvis få reda på lite mer! Det är i alla fall väldigt stort!!
Jag har även berättat för mina föräldrar nu som faktiskt tog det otroligt bra!! Dem tycker det skulle bli väldigt spännande och ett roligt äventyr att komma. Även Charlie har pratat med sina föräldrar och deras första reaktion var ju åt helvete. Dem tyckte vi skulle göra abort direkt. Men nu när det lagt sig en del så verkar dem vara mer positiva till det. Vi har ju i stort sett en liten plan redan hur vi ska klara av detta så det är ju ingen större fara. Men det kan ju säkert verka stort för ens föräldrar! Charlie är ju trots allt bara 20 år ska fylla 21 och jag fyller ändå 22. När vårt barn kommer vara 18 år kommer vi vara 40 och 41. Så det känns inte som en konstig ålder!! Som vi räknat ut själva så är barnet redan 4veckor gammalt så om redan en månad ska vi ha vår första koll vilket för mig är väldigt spännande. Sen exakt hur Charlie reagerar åt allt kan jag inte svara på men han verkar se det bättre nu. Jag kommer hålla er uppdaterade med allt så klart! Men som läget är nu är det för mig mycket bra och jag ser verkligen fram emot detta barn och att få välkomna en sån sötnos till världen!! Det kommer bli att äta nyttigt nu och röra på sig iaf 30 minuter per dag! Men jag kommer även gå upp 10-12kg (har jag läst) då allt med barnet kommer växa och väga en massa! Charlie däremot kan fortfarande se lika snygg ut! Får bara hoppas han fortfarande kommer tända på mig även när jag är tjock o fett o har en stor bebis i magen!! Nä gud!! Detta ska bli såååå spännande!! Måste gå nu!! Ha de super bra! Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar