onsdag 8 april 2009

Börjar fatta nu!!







Gud, det värsta med att vara gravid är som sagt illamående. Men nu tusan har jag fattat hur jag ska göra för att INTE må illa!! Köp åksjuk tabletter som man kan äta under graviditeten, finns bara en sort! I alla fall som det är nu!! Sen även armband som finns på apoteket dem med som du kar på handleden som trycker på en viss akupunktur punkt och hjälper dig må bättre. Sen ett annat bra tips är att vakna minst en timme innan du egentligen ska gå upp, be dig man eller pojkvän att ge dig knäckebröd på morgonen med tex ost på och ett glas mjölk eller vatten. Sen ligg kvar ett tag och när du sen måste gå upp så mår du knappt illa alls. Har du sen även tagit din åksjuke tablett så är livet inte alls fel faktiskt!!

Detta kör jag med nu varje morgon och min dag blir en dag jag faktiskt orkar ta mig igenom. För jobbar man med massa barn är det bra att klara av dagen!! Sen har jag ju även en kille som tar bra hand om mig och fixar bra mat till mig!! Det är inte alls fel!! hehe!! Utöver det är det inget som är fel eller nytt med mig än!!

Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar