torsdag 18 februari 2010

Vaccination och fredagsmys

Idag känns som att det varit ännu en lång dag! Detta är andra dagen ensam utan Charlie hemma! Han är nämligen i skolan nere i Revinge och ska vara det även imorgon, men då bara halva dagen! Lucas har lyckats vara jobbig hela dagen igår förutom när han sov sen varit jobbig halva dagen idag då han varit ganska glad mellan sovstunderna idag TACK Å LOV! Det är precis som att han sak vara extra störig när det bara är jag som kan ta hand om honom. Då vill han liksom ha min uppmärksamhet hela tiden och man får absolut ingen tid till sig själv om han inte sover!

Utöver det så är han en gullunge så klart! Jag älskar ju honom vad han än gör och tur är väl det annars hade man gett upp för länge sen haha! Imorgon är det i alla fall dags för hans första vaccinations spruta! Charlie slipper ju vara med på detta vilket väl är ganska bra då han inte gillar sprutor!! Efter vi vaccinationen imorgon ska jag och Lucas nog stanna kvar på Capio en stund och mysa lite i deras "barn" rum där det finns lite leksaker och bland annat en babysitter som han gillade att sitta i sist vi var där! Men vi får ju först se om där är ledigt då dem ibland har föräldragrupp där (som vi går på ibland hehe)!!

Sen har jag även bestämt (utan att Charlie vet) att vi ska ha myskväll! Vilket jag inte tror han har så mycket emot då vi kommer att kolla på vår favorit serie Smallville :D Får antagligen ta och skaffa lite godis tills dess då! För för mig är det fredagsgodis som gäller men för Charlie är det lördagsgodis!! Så jag brukar äta lite då med honom också!! Jag är ju inte söt helt av mig själv hehe.

Något annat kul jag inte berättat om än är Lucas dop! Det ska vi ha om nio dagar! Ska bli kul att göra detta för honom! Jag vet ju själv att jag haft ett dop men nu ska jag få hålla ett för min egen son. Prästen som ska hålla i dopet kommer hit på måndag och ska prata med oss då om hur allt ska gå till och så antar jag! Har ju aldrig gjort detta förr!!

Nä nu får jag återgå till livet på denna sidan av datorn! Ha de!
Ciao Bella

2 kommentarer:

  1. Vårt dopsamtal var knasigt. Gick inte så mkt ut på själva dopet utan prästen tyckte mer vi skulle gifta oss för det fördjupar de vuxnas relation till varandra som är viktigt för barnet??? Säger han som själv är skild...
    Vaccinationen kommer gå galant ska du se. Ladda upp med panodil till kvällen iaf han får reaktion av den, var jättebra att ha den kvällen för vår del iaf.
    Just nu sover Zelda i vårt rum, men när hon är tryggare i sin säng så kan vi flytta den till hennes rum, men måste få undan lite möbler först.

    SvaraRadera
  2. HAHA okej! Han kanske inte ska säga så mycket då! Ja vi hade panodil redo!! Han behövde det på kvällen då han fick feber av vaccinationen! Men det gick bra han var ganska glad och så ändå! Men man märkte att han behövde sova sen! Okej, ja Lucas sover i sin egen säng i vårt rum tills han vaknar på morgonen och kommer ner i sängen hos mig!! Ska bli skönt när han kan sova en hel natt i sin egen säng och vakna typ 7-8 på morgonen som tidigast!! :D

    SvaraRadera