fredag 12 februari 2010

10 dagar tills 3 månaders dagen

Nu är det inte långt kvar tills han nått sin tredje levnads månad och vi bara väntar på allt nytt spännande han har att visa oss. Då några av barnen i vår föräldragrupp är månaden äldre kan man försöka följa dem och se på ett ungefär vad Lucas skulle kunna vissa oss här näst. Dock vet vi sen tidigare att Lucas verkat göra vissa grejer tidigare än de andra barnen så får se om han är förre dem ändå! Ett exempel på vad han redan gör är att han vill stå upp upp hela tiden så när han ligger ner så reser han sitt huvud hela tiden och försöker resa sig. Men jag eller Charlie brukar ta tag i hans händer när han vill resa sig och stark som han är så reser han sig då! Det enda vi gör är att hjälpa honom upp med hans styrka och sen hjälper vi honom att stå upp, men viker han sig ner så följer vi med! Så det är verkligen han som står upp själv! Vilket är jätte kul att se, detta har i alla fall ingen av de andra barnen gjort än. Så det gör ju vår Lucas lite mer speciell hehe!

Igår var Lucas mormor och morfar på besök. Det blev jätte god thai mat och te/kaffe med mjuk pepparkaka till efterrätt! Mycket gott! Maten stod mina föräldrar för och resten stod vi för! Kändes ganska schysst!! Inte varje dag man äter thai mat liksom! Imorgon kanske det bär av till Ängelholm, men det återstår att se. Då blir det mys med Lucas farmor, farfar, faster och Onkel Ted :D

Jag har på senare dagar velat komma på ett eget märke, då jag håller på mycket med scrapbooking. Jag ville gärna göra något som kunde symbolisera min kära Lucas så jag kom på Blue Boy och en bild till namnet! Jag har ritat dem själv så jag ska scanna in dem på datorn sen så ni får se vad ni tycker men det blir nog inte idag!

Nä nu får ni ha de bra så hörs vi!
Ciao Bella

1 kommentar:

  1. Förstår verkligen att din Alla Hjärtans Dag var underbar med dina fina killar=) Jo, med mig är allt bra...har bra sjukt mycket att fixa innan jag åker på söndag!! Jag är verkligen ledsen att jag inte har kommit och hälsat på er, har bara dåliga ursäkter. Men jag följer din blogg och på så vis kan jag läsa om vad ni hittar på för kul=P
    Puss & Kram

    SvaraRadera