söndag 28 februari 2010

Spännande helg


Om Lucas dop var fint!! Det var lagom mycket folk och vi hade en jätte fin ceremoni!! Vi gick in i led efter faddrarna som då var min syster Anna och Charlies lillebror Ted. Alla var mycket fint klädda! Jag o Anna hade klänning/kjol och herrarna hade kostym! Vi var så snygga! Anna höll Lucas till en början. Vi började med att sjunga en psalm efter det hälsade Charlie Lucas välkommen till världen sen var det Annas tur att läsa Evangeliet om Jesus och barnen! Mycket fint! Efter det sa prästen några ord sen hällde jag upp dop vattnet sen var det själva döpningen efter det med tändningen av ljuset och så!! Sen sjöng vi en psalm till och sen gick vi ut .. detta var då i kort version!! Men mycket fint var det! Flera släktingar hade tårar i ögonen för dem tyckte det var så fint! Det fick en till att känna att det verkligen var rätt!! Att alla dessa människor var där för Lucas, det var fint!

Efter det var det kalas här hemma! Vi åt farmor Elses goda tekakor och en tårta som var ett berg av rulltårts bitar!! Mycket fint! På toppen hade vi en liten plast ställning av en stork med en tyg bit med en bebis i!! Om ni fattar! En speciell beställning av "tårta" hehe, varför krångla till det? Det var jätte trevligt! Alla verkade trivas med varandra och hade en bra stund ihop! I mitten av det hela öppnade vi alla presenter Lucas hade fått och tackade så gott för allt fint!!
Efter det började folk gå hem och vi fick sedan en chans att slappna av för första gången på dagen! Jösses vad trött man blev då!! Men det var det lätt värt!

Idag var det en lugn morgon! Vi åt och tog god tid på oss! Lite senare på dagen kom Charlies kompisar Robin och Ollebär för att spela Warhammer med honom! Varpå jag stack iväg till badet och simmade! Blev 21 längder idag! Ganska lagom då jag var trött i armarna sen innan! Känns bra att komma igång och röra på sig igen! Sen hörde jag av mig till Rebecca om att få bilderna från dopet, varpå hon kom till mig en halvtimme senare med bilderna på cd!! TACK för de gumman!! Så snackade vi lite tills hon var tvungen att dra igen!! Skulle göra mat och så!!

Men det var en mycket trevlig helg och jag ser fram emot en härlig vecka! Hoppas det händer en del då också!!

Ha de bra!
Ciao Bella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar