onsdag 24 februari 2010

Psalm letande!!

Ja då närmar sig dagarna snabbt och det är snart dags för Lucas dop! Idag kom prästen hit med en psalm bok till oss så att vi kan leta upp de psalmer vi vill ha på Lucas dop! Den är en ganska tjock bok och inte så lätt att hitta något man gillar! Jag har i alla fall hittat en låt jag känner igen som jag tycker är söt och en annan låt som jag inte vet vilken den är men gillar texten!! Alltid något!! Det känns ju ganska viktigt med låtarna också då det är MITT första dop så att säga och jag vill verkligen att det blir fint! Jag ska till och med klä mig jätte fint i klänning och söta skor!! Lucas ska ha skjorta efter dopet hade jag tänkt så vi blir alla mycket fina! (hade tänkt sätta in en bild här sen så ni får se hur fina vi var)

Hade jag bara vetat vart man hade kunnat få tag på en fin fluga eller liknande till min hund så hade det varit suveränt! Men å andra sidan så ska vi försöka se om Mulle inta kan bli passad under tiden vi har dop. För då slipper vi ha en hund som blir super glad varje gång det kommer någon eller börjar morra när han hör någon i trappan!! Nä det får bli Mulle fritt tror jag!

Nu har lilleman sovit i ca 2 timmar så nu kommer han nog att vakna snart och för att vara där för honom när han vaknar så måste jag nu säga hejdå!

Ha de så bra!
Ciao Bella

2 kommentarer:

  1. tips, sök efter doppsalmer på nätet. Finns flera nya som är mkt finare än i den "vanliga" psalmboken. Typ psalmer för 2000talet där inte alla handlar om att gud är skapare till detta barn osv. Dessutom kan man lyssna på dem.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Vi fick dock den nyaste psalm boken och jag hittade två psalmer där som vi hade!! Var jätte fin ceremoni!!

    SvaraRadera